Jak zacząć? Co powinna zawierać specyfikacja banera?
Wielkość banera Istnieje wiele wymiarów banerów reklamowych i ich nazw. W internecie można spotkać nazwy banerów reklamowych GIF typu: Full Banner (Baner pełnowymiarowy), Half Banner (Baner o połowę mniejszy od pełnowymiarowego), Square Button (Kwadratowy przycisk), Button (Przycisk) czy Vertical Banner (Baner pionowy). W przypadku banerów w technologii HTML5 istnieje możliwość automatycznego dopasowania do zadanej wielkości - responsywność.
Waga banera Oprócz właściwych rozmiarów banera reklamowego, należy wziąć pod uwagę również jego rozmiar fizyczny. Większość administratorów WWW definiuje maksymalną wielkość tych plików i nie przyjmą od Ciebie reklamy o większych rozmiarach. Jeśli projektujesz reklamę przeznaczoną na konkretną witrynę WWW, sprawdź najpierw ograniczenia narzucone przez jej administratora.
Etapy realizacji Pierwszym krokiem w tworzeniu banera reklamowego jest zdefiniowanie właściwych wymiarów i maksymalnej wagi. W większości przypadków będziesz musiał utworzyć baner o z góry ustalonych wymiarach. Kolejnym jest przesłanie wytycznych do banera i materiałów, zdjęć, logo, sloganów reklamowych. Można nawet sporządzić prosty scenariusz. Po uzyskaniu kompletu informacji następuje realizacja baneru w wybranej technilogii GIF lub HTML5.
Baner GIF czy HTML5?
Baner reklamowy to graficzna i wyjątkowo skuteczna forma reklamy, kierująca użytkowników do Twojej strony internetowej. Dzięki animacji możesz na niewielkiej przestrzeni reklamowej, w kilku kolejnych scenach przedstawić zalety Twojej oferty i zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia w baner. Baner HTML umożliwia płynniejszą animację przy zachowaniu małej wagi pliku lecz nie każdy serwis obsługuje tego typu reklamy. Baner GIF to głównie baner poklatkowy ale działający praktycznie na każdej stronie www.
Zazwyczaj wykonujemy całą serię banerów w różnych rozmiarach bądź typach animacji, tak by zwiększyć skuteczność kampanii reklamowej. Na skuteczność banera znaczący wpływ ma również unikalna kreacja graficzna, ciekawe hasło reklamowe i wyraźny przycisk zachęcający do kliknięcia.
W projektach banerów nie wykorzystujemy szablonów. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.
Reklamujesz się w Google?
Dobrze trafiłeś! Wykonujemy również Banery dla kampanii Google.
Reklama banerowa w Google pozwala na emisję przygotowanych banerów na zewnętrznych stronach partnerskich. Przygotowane banery będą też wyświetlane w niezliczonych aplikacjach mobilnych, dzięki temu mamy dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Popularne typy banerów Google Ads: 970x250 Billboard, 728x90 Długi baner, 468x60 Baner, 300x250 Baner śródtekstowy, 320x100 Duży baner na urządzenia mobilne, 120x600 Wieżowiec.
Zajmujemy się również projektami banerów, animacji, filmów oraz grafiki do promocji poprzez social media.